Polska

Jest nowa strategia Kolejowych Zakładów Łączności

KZŁ mają nową strategię działania na lata 2021-2025, zatwierdzoną przez Zarząd PKP. Pojawi się nowy system informacji pasażerskiej na dworcach i peronach oraz aplikacje mobilne.

Spółka chce odzyskać pozycję lidera na rynku kolejowym w segmencie systemów informacji pasażerskiej i teletechniki. Głównym produktem pozostaną Systemy Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Pojawią się natomiast nowe funkcjonalności z zakresu analityki, predykcji usterek, możliwości korzystania z aplikacji klienckich kompatybilnych z CSDIP oraz rozwiązania IT. 

Kolejowe Zakłady Łączności dostarczą na rynek produkt kompleksowo obsługujący potrzeby pasażera w zakresie informacji zarówno fizycznej (tablice na dworcach i peronach), jak i cyfrowej (aplikacje mobilne). Uzupełnieniem systemu będą elektroniczne wyświetlacze rozkładu jazdy wykonane w technologii e-paper (EPD- Electronic Paper Display), które dzięki wykorzystaniu modemów GSM będzie można aktualizować w czasie rzeczywistym. Z czasem zstąpią one wersje papierowe, ale do tego potrzebne są pewne zmiany regulacyjne i zaangażowanie ze strony PKP i PKP PLK.

KZŁ rozwijać będzie również swoje produkty z segmentu Systemów Monitoringu Wizyjnego (w szczególności Systemy Monitoringu Obiektów Kolejowych), systemów łączności kolejowej, biletomatów, parkomatów, a także przygotuje produkt odpowiadający na wyzwania ery eCommerce. Spółka uzyskała Certyfikat Instytutu Kolejnictwa dla biletomatów MK 600 (płatność gotówką i kartą płatniczą) i MK 700 (płatność kartą płatniczą). Planuje też wrócić aktywnie na rynek biletomatów montowanych w pojazdach szynowych.

Michał Putkiewicz, Prezes Zarządu KZŁ

Michał Putkiewicz, Prezes Zarządu Kolejowych Zakładów Łączności, w ciągu roku swojej działalności wdrożył wewnętrzne procedury dotyczące kontroli wydatków, zarządzania projektami i usprawnienia mechanizmów kontrolnych. Głównym celem było obniżenie kosztów stałych takich jak koszty floty, administracji, pracowników. Udało się zrealizować plan z 1 mln PLN naddatkiem. Koncentracja na marżowych produktach i usługach oraz stopniowe wychodzenie z nierentownych kontraktów dały w efekcie zysk ze sprzedaży, kilkuprocentową rentowność i wysoką marżę EBITDA. Pozwoliło to spółce na spłatę przedterminowych zobowiązań i odzyskanie płynności finansowej. 

'Zakładamy uzyskiwanie dodatnich wyników netto, z których odbudowywać będziemy kapitał własny spółki. Strategia jest kompatybilna z nową „Strategią PKP S.A. na lata 2021-2025 (z perspektywą do 2030 r.)' - mówi prezes Michał Putkiewicz.

Źródło: raport kolejowy.pl