Amplus Logistic ma umowę z Volvo Trucks i Ekoenergetyka-Polska
Volvo Trucks dostarczy jednej ze spółek grupy AMPLUS Sp. z o.o., fabrycznie nowe Volvo FM Electric. O ładowanie elektrycznej floty zadba spółka Ekoenergetyka-Polska.
Grupa Amplus podpisała z Volvo Trucks Polska umowę na pierwszy we flocie bezemisyjny samochód ciężarowy. Zamówienie elektrycznego Volvo FM stanowi kontynuację wieloletniej współpracy pomiędzy Volvo Trucks, a Amplus Logistic.
— Misją Grupy Amplus jest produkcja i dystrybucja bezpiecznych, zdrowych i najlepszej jakości warzyw i owoców. W tym w celu realizowana jest strategia zrównoważonego rozwoju, która obejmuje obniżenie emisji dwutlenku węgla oraz strategia food print. Co za tym idzie, postanowiliśmy inwestować nie tylko w nowoczesne samochody niskoemisyjne, ale również w elektromobilność, czy pojazdy zeroemisyjne. Niestety, nie jesteśmy w stanie wymienić całej floty na elektryczne pojazdy z wiadomych przyczyn, natomiast stumilowa podróż zaczyna się od pierwszego kroku, dlatego też mamy nadzieję, że z czasem będzie to jeden z wielu setek pojazdów tego typu, które będą jeździły dla Grupy Amplus — powiedział
Michał Solarz, prezes Amplus Logistic.
Volvo FM przeznaczone jest do transportu załadunku o masie do 44 ton, a na jednym ładowaniu może przejechać nawet 300 km. Elektryczne Volvo FM można zasilać zarówno poprzez całonocne ładowanie w bazie (każda ciężarówka jest wyposażona w ładowarkę AC), jak i za pośrednictwem szybkiej ładowarki o dużej mocy na trasie (ładowanie prądem stałym). Możliwość wykorzystania „szybkich” ładowarek sprawia, że zasięg pojazdu można zwiększyć dzięki doładowywaniu baterii, choćby w przerwie na lunch.
Obecnie główny nacisk na elektromobilność kierowany jest w stronę transportu drogowego osobowego i dostawczego. Elektryfikacja flot rozpoczyna się także w branżach związanych z rolnictwem. Idealne dla tego rynku są produkty o dużych mocach. Ekoenergetyka dostarczy spółce Amplus Logistic stacje ładowania AXON Easy 120 kW z podwójnym złączem CCS i gniazdem AC oraz autorskim oprogramowaniem EOS OCPP System, które jest rozwiązaniem backendowym, służącym do monitorowania i zarządzania dowolną stacją ładowania zgodną z OCPP 1.6-J i OCPP 2.0.1. Przygotowana zostanie pełna dokumentacja techniczna i wsparcie w odbiorze przez Urząd Dozoru Technicznego. Przekazanie pojazdu planowane jest na 4Q 2023 roku.
— Cieszymy się z zaufania, jakim obdarzyła nas spółka AMPLUS Logistic oraz z nawiązanego partnerstwa z VOLVO Trucks. Jesteśmy przekonani, że nasze wspólne działania przyczynią się do szerszego rozwoju elektromobilności także w sektorze rolniczym, co będzie miało bezpośredni wpływ na wzmocnienie konkurencyjności polskich firm na rynku globalnym — dodał Piotr Fengler, Sales&Distribution Director EKOENERGETYKA-POLSKA SA.
— Bardzo cieszymy się z zamówionego przez Grupę Amplus pierwszego w ich flocie ciągnika siodłowego Volvo FM Electric. Ciężarowy transport elektryczny wjeżdża krok po kroku na polskie drogi, a nasi wieloletni klienci oraz klienci naszych klientów decydują się na rozwiązania dostarczane przez Volvo Trucks. Wspólnie udowadniamy, że zelektryfikowany transport ciężki jest realnym rozwiązaniem już dziś. Wierzę, że zachęci to znacznie więcej lokalnych klientów do podjęcia właśnie z nami pierwszego kroku na drodze do elektryfikacji. Zamówione FM Electric to wypadkowa zaufania zbudowanego na wieloletniej współpracy, ale też konsekwencja realizacji strategii zero emission realizowanej przez Volvo Trucks Polska — podsumowała Małgorzata Kulis, Dyrektor Zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Grupa AMPLUS złożyła również zamówienie na 5 kolejnych ciągników Volvo FH z technologią I-Save, która pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa podczas realizowanych tras, a tym samym niższą emisję CO2. Wszystkie zamawiane pojazdy będą obsługiwane w ramach złotych kontraktów serwisowych, a pięć nowo zamówionych ciągników siodłowych będzie finansowane w ramach leasingu fabrycznego Volvo Financial Services.
Volvo Trucks dostarcza kompletne rozwiązania transportowe oferując pełną gamę średnich i ciężkich samochodów ciężarowych. Posiada globalną sieć dealerów obejmującą 2,3 tys. punktów serwisowych w około 130 krajach. Ciężarówki Volvo montowane są w 12 krajach na całym świecie. W 2022 roku dostarczono około 145 tys. pojazdów. Volvo Trucks jest częścią Volvo Group, producenta samochodów ciężarowych, autobusów, sprzętu budowlanego oraz silników morskich i przemysłowych. Grupa dostarcza również kompletne rozwiązania w zakresie finansowania i serwisu.
Amplus Logistic została założona w 2017 roku i jest spółką córką Amplus Sp. z o.o., działającą w branży transportu, logistyki i spedycji. Specjalizuje się w transporcie artykułów spożywczych chłodzonych, mrożonych i przeznaczonych do przechowywania w stałej temperaturze otoczenia, a także wyrobów nieżywnościowych przechowywanych w temperaturze kontrolowanej. Miesięcznie firma realizuje około 2200 transportów krajowych, a rocznie dostarcza przeszło 22 tys. ładunków. Przestrzega norm emisji spalin (EURO6) wykorzystując telematykę wspomagającą eco driving i uczestnicząc w inicjatywie Project 44, która stanowi pierwszą i jak dotąd jedyną kontrolę łańcucha dostaw w skali globalnej. Dzięki temu klienci mają możliwość samodzielnie kontrolować położenie pojazdu, w którym transportowany jest towar.
Ekoenergetyka-Polska S.A. z Zielonej Góry, założona w 2009 roku, dostarcza systemy ładowania autobusów, e–trucków oraz pojazdów osobowych. Od początku działalności posiada własny zespół programistów, tworzących specjalistyczne oprogramowanie. Dysponuje własnym centrum badawczo-rozwojowym, dedykowanym elektromobilności. W ciągu dekady Ekoenergetyka urosła z 2 do ponad 700 pracowników oraz zdobyła klientów na całym świecie. Jest obecna w 30 krajach i elektryfikuje miasta od Madrytu przez Paryż, Berlin po Warszawę. Jest aktywnym członkiem międzynarodowych organizacji związanych z sektorem e-mobility: CharIN, ChargeUp Europe, UITP, AVERE, Open Charge Alliance, SEVA, PIRE, PSPA.
Zdjęcia: Ekoenergetyka-Polska S.A.
Zapraszamy na jednodniowe targi elektroniki we Wrocławiu! Zapisz się