Wiązki

Więcej MAN’a w Polsce

Bolesne pierwsze półrocze 2020 być może zmusi koncern MAN do przeniesienia produkcji do lokalizacji o niższych kosztach. Polska jest tu mocnym kandydatem.

MAN Truck & Bus w pierwszym półroczu 2020 odnotowała 387 mln EUR straty. W odpowiedzi zarząd firmy zapowiedział restrukturyzację produkcji: zwolnienie nawet 9.5 tysiąca osób oraz częściowe przeniesienie procesów projektowania i produkcji do innych lokalizacji. Jak pisze Puls Biznesu, niewykluczone jest zamknięcie zakładów w Steyr w Austrii oraz Plauen i Wittlich w Niemczech. Z kolei w Polsce MAN ma zakłady w Starachowicach i Niepołomicach.

Aktualnie znajdujemy się we wstępnej fazie projektu transformacji, dlatego trudno jest nam powiedzieć cokolwiek na temat konkretnych działań, jakimi objęci zostaną pracownicy poza Niemcami i Austrią. MAN musi przeprowadzić gruntowną restrukturyzację. Celem tych działań jest trwała poprawa sytuacji dochodowej firmy i przygotowanie jej na wyzwania przyszłości. Kryzys spowodowany koronawirusem pogorszył i tak już napiętą sytuację przedsiębiorstwa, ale nie jest jego bezpośrednią przyczyną’ mówi dla Pulsu Biznesu Marta Stefańska, menedżer ds. komunikacji MAN Truck & Bus Polska.

Puls Biznesu pisze ‘Niewykluczone, że mniej pracy na Zachodzie oznacza inwestycje na Wschodzie’ oraz cytuje w dalszej części tekstu Jana Seweryna, przewodniczącego NSZZ Solidarność w MAN w Starachowicach: ‘Prawdopodobnie część produkcji z zakładu Steyr trafi do Starachowic. Potężnie rozbudowane działy projektowe w Niemczech i Austrii się skurczą, ale nie sądzę, by ta działalność została przeniesiona do Polski’