Polska

Green Cell otwiera fabrykę baterii do e-bike pod Krakowem

W podkrakowskich Balicach zespól Green Cell uruchomił swoją pierwszą fabrykę, gdzie będą montowane baterie do rowerów elektrycznych. Inwestycja, stanowiąca element długofalowej strategii, kosztowała 12 mln PLN.

© Green Cell

Green Cell została założona w 2013 roku w Krakowie. Produkuje baterie, akumulatory, zasilacze, ładowarki i kable do urządzeń mobilnych, a także akcesoria do pojazdów elektrycznych. Uruchomienie własnej linii montażowej było możliwe dzięki dynamicznie rosnącym przychodom firmy, które w 2021 roku sięgnęły 279 mln PLN. W nowej fabryce, którą w całości zaprojektował zespół Green Cell, będzie montowanych nawet 50 tys. baterii rocznie

Pierwszymi produktami, które opuszczą fabrykę Green Cell są baterie do rowerów elektrycznych. Zaprojektowany przez R&D model GC PowerMove został w całości zmontowany w nowej fabryce pod Krakowem. Od projektu poprzez wybór komponentów i montaż, po szczegółowe testy i badania kontroli jakości.

Jeszcze w tym roku Green Cell będzie dostarczał ze swojej fabryki 8 różnych typów baterii, pasujących do najpopularniejszych silników w rowerach elektrycznych. Każda z nich będzie wyposażona w wydajny system BMS zarządzający procesem ładowania i oddawania energii, ogniwa od sprawdzonych dostawców oraz zestaw służący do mocowania i ładowania baterii. Gwarancja wyniesie 24 miesiące.

— 'Własna fabryka baterii to ważny element naszej długofalowej strategii. Dzięki niej, marka Green Cell zdecydowanie zmienia kurs. Zaczynaliśmy od sprzedaży baterii i akcesoriów mobilnych, ale już kilka lat temu skierowaliśmy się w stronę samodzielnego projektowania oraz produkcji. Chcemy tworzyć rozwiązania od podstaw, wzmacniać łańcuchy dostaw, budować know-how, a także jeszcze bardziej zwiększać naszą obecność na zagranicznych rynkach. W Polsce rynek e-micromobility dopiero zaczyna się rozwijać, więc baterie Green Cell będą sprzedawane głównie do Europy Zachodniej.' — mówi prezes firmy Paweł Ochyński. 

Baterie montowane w Balicach będą mieć szeroką kompatybilność. Pierwsze modele przygotowane przez Green Cell są przeznaczone dla osób, które chcą wymienić źródło zasilania w swoim rowerze elektrycznym lub budują własny e-bike. Ponadto Green Cell jest otwarty na współpracę z producentami rowerów elektrycznych i może przygotować baterie do zupełnie nowych modeli. Firma zatrudnia ponad 300 osób i zapewnia, że posiada już kilkudziesięciu partnerów biznesowych w Europie. Zamierza też nawiązać relacje z producentami, sprzedawcami i serwisami rowerów elektrycznych.

© Green Cell