Romet zwiększa produkcję rowerów elektrycznych
Romet sp. z o.o. z Dębicy szacuje, że rowery elektryczne będą stanowiły w 2022 roku 20% całej produkcji w fabrykach. W tym sezonie firma planuje wdrożenie również wdrożenie bike sharingu nowej generacji.
© Romet sp. z o.o
'Rynek rowerów elektrycznych zdecydowanie zmienia się i rośnie' – mówi Grzegorz Grzyb, wiceprezes Rometu. — 'W bieżącym roku szacujemy, że rowery elektryczne będą stanowiły 20% całej produkcji w naszych fabrykach. Według prognoz Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego, do 2027 roku wolumen rowerów tej kategorii przekroczy liczbę rowerów tradycyjnych. Konsekwentnie i ciągle pracujemy nad rozwojem tej grupy rowerów, ich technologii oraz konstrukcji.'
Mimo, że rowery elektryczne są droższe w zakupie niż zwykłe, zainteresowanie nimi stale rośnie. Zapowiada się, że w 2026 roku będą stanowić 30% wartego 5,5 mld PLN rocznie rodzimego rynku rowerów.
— 'Według prognoz rynkowych do 2025 roku przewidywany jest wzrost wartości światowego rynku rowerowego do 80 mld EUR z produkcją na poziomie 210 mln sztuk' – szacuje Grzegorz Grzyb. — 'Nasze wyniki finansowe w Grupie Romet za 2021 rok potwierdzają te tendencje, bowiem zwiększyliśmy przychody o 35% do ok. 450 mln PLN. Z kolei w tym roku przewidujemy, że przychody w całej Grupie Romet przekroczą 600 mln PLN. Zdecydowanie dużą zmianą na rynku, którą wyraźnie widać w ostatnim czasie jest coraz większe zainteresowanie rowerami elektrycznymi, w Polsce zaczynamy sprzedawać coraz więcej e-bike’ów.
Romet jeszcze w tym sezonie planuje wdrożenie projektu bike sharingu nowej generacji – czyli systemu rowerów elektrycznych ze stacją do samodzielnej wymiany baterii przeznaczonej do wynajęcia w modelu krótko, długoterminowym lub flotowym. Ten nowy sposób podejścia do bike sharingu pozwoli każdemu na samodzielną wymianę baterii w tzw. bateriomacie. Urządzenie pełni funkcję skrzynek do przechowywania baterii, a wymiany pakietu baterii w tym systemie dokonuje się w prosty sposób: użytkownik, za pomocą aplikacji otworzy jedną z szafek, w której umieści rozładowaną baterię i wymieni ją na naładowaną.
'Jesteśmy przekonani, że będzie to komfortowe rozwiązanie nie tylko dla firm, bo do nich przede wszystkim skierowana będzie nasza oferta, ale również stanie się atrakcyjną alternatywną dla użytkowników indywidualnych' – zapewnia wiceprezes.
Romet to firma rodzinna ze 100% polskiego kapitału, lider w branży jednośladów z ponad 30-letnim doświadczeniem w produkcji rowerów. W swoich fabrykach produkuje rocznie ok. 400 tys. rowerów, co stanowi 1/3 całej produkcji w Polsce. Fabryki Romet zlokalizowane są w siedzibie głównej w Podgrodziu koło Dębicy oraz w Jastrowiu na północy Polski wraz z centrum logistycznym w Kowalewie.
Źródło: inwestycje.pl