Polska

14 mln PLN na projekt Varroc Lighting Systems

Spółka otrzymała dofinansowanie na badania i rozwój wysoce zintegrowanego systemu klasy ADAS, wykorzystującego kamery monowizyjne ze sterowaniem oświetleniem zewnętrznym opartym o technologię µLED.

Krakowska jednostka biznesowa Electronic Business Unit (EBU) firmy Varroc Lighting Systems Sp. z o.o., globalnego projektanta i producenta systemów oświetlenia zewnętrznego oraz elektronicznych jednostek sterujących dla przemysłu motoryzacyjnego, otrzymała w grudniu ub.r. grant Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na stworzenie wysoce zintegrowanego systemu monowizyjnego dla systemów ADAS i zaawansowanych funkcji oświetleniowych z wykorzystaniem technologii μLED.

Budżet projektu wynosi 31,3 mln PLN, z czego około 14 mln PLN jest współfinansowane z dotacji Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Elektroniczna Jednostka Biznesowa (EBU) została utworzona w Krakowie w 2020 roku i jest głównym miejscem badań i rozwoju systemów ADAS i monitorowania kierowcy firmy Varroc. Zespół inżynierów będzie miał za zadanie realizację projektu, którego celem jest doprowadzenie do tego, aby globalni producenci samochodów z całego świata, w tym z Europy, Ameryki Północnej, Chin i Indii, dostosowali systemy bezpieczeństwa swoich pojazdów ze względu na rosnące wymagania w zakresie bezpieczeństwa i ochrony.

W ramach tego projektu Varroc skupia się na stworzeniu skalowalnej architektury systemu wraz z opracowaniem algorytmów prototypu dla bezpośredniego sterowania światłami zewnętrznymi w połączeniu z funkcjami ADAS, aby w następnym etapie przeprowadzić integrację na poziomie sprzętowym, wdrożenie podsystemu oprogramowania oraz późniejsze testy i weryfikację.

Celem projektu jest stworzenie wysoce zintegrowanego systemu klasy ADAS wykorzystującego kamery monowizyjne ze sterowaniem oświetleniem zewnętrznym opartym o technologię µLED. Ulepszone oraz nowe funkcje kontroli oświetlenia, takie jak wysokiej rozdzielczości adaptacyjny system świateł, komunikacja pojazd-kierowca-otoczenie ograniczą liczbę wypadków w nocy, a skonsolidowany system Varroc umożliwi ich połączenie z funkcjami tradycyjnymi, takimi jak system AEB i LKA, po bardziej przystępnej cenie. Problemy technologiczne w tracie realizacji projektu związane będą z koniecznością zapewnienia prawidłowego współdziałania w ramach jednego kontrolera (jednej architektury sprzętowej) dwóch systemów: klasy ADAS oraz bezpośredniego sterowania oświetleniem zewnętrznym. W pierwszym etapie prac firma skupi się na skalowalnej architekturze systemowej wraz z opracowaniem prototypów algorytmów bezpośredniego sterowania oświetleniem zewn. pojazdu sprzężonych z funkcjonalnościami z obszaru ADAS, by w kolejnym etapie dokonać integracji sprzętowej, integracji oprogramowania podsystemów, a później także weryfikacji i testowania. Klientami produktu będą producenci samochodów z całego świata (m.in. w Europie, Amer. Płn., Chinach i Indiach), którzy ze względu na coraz bardziej rygorystyczne wymagania muszą dostosowywać systemy bezpieczeństwa w swoich pojazdach.