Elektryczny rower cargo Urvis Bike dostarczy paczki na mieście
Polska marka Urvis Bike zamierza wprowadzić na rynek elektryczny rower cargo, przeznaczony do dostarczania paczek kurierskich o łącznej wadze nie przekraczającej 150 kg, na ostatnim etapie trasy i w miejscach wyłączonych z ruchu samochodowego.
© Urvis Bike
— Do końca maja zamierzamy zakończyć montaż pierwszych 20 rowerów, a do końca 2022 roku dostarczyć kolejne 50 sztuk. Nasza oferta skierowana jest do firm kurierskich, dostawców żywności, e-commerce, czy do małego biznesu operującego w obrębie miasta, ale i do rodzin poszukujących uniwersalnego i ekologicznego środka transportu np. do zakupów. Założyliśmy, że odbiorców w postaci firm czy urzędów będzie więcej niż indywidualnych klientów. Ale nie zamykamy się na żadnego klienta. Rowery cargo są naprawdę bardzo uniwersalne — mówi Paweł Raja, CEO i założyciel firmy.
Coraz więcej firm na całym świecie doświadcza korzyści z wdrażania rowerów cargo w łańcuchu dostawy. Wykorzystują je np. firmy sprzątające, remontowe, a nawet ogrodnicy.
— Zaczęliśmy sprawdzać geolokalizacyjne rozwiązania Urvisa, udźwig, jak zachowuje się w terenie, jakie jest obciążenie silnika i w jakim stanie jest bateria. Chcemy wprowadzić preventive maintenance. Pracujemy nad tym, by za pomocą oczujnikowania móc z jakimś prawdopodobieństwem określić, w którym momencie dane komponenty mogą się popsuć — dodaje Paweł Raja.
Projekt powstał m.in. dzięki Przemysławowi Żebrowskiemu, wspólnikowi i aniołowi biznesu oraz został dofinansowany kwotą 1 mln PLN przez fundusz inwestycyjny Bitspiration. W połowie maja Urvis będzie się starał o drugą rundę. Do zespołu należy również manager Krzysztof Michałek.
Rower będzie można kupić za 20 tys PLN lub wybrać model abonamentowy na okres do 24 miesięcy. W cenie zapewniony jest pierwszy serwis po 100, 500 i 1000 km realizowany we Wrocławiu i w Warszawie. Udźwig wynosi do 150 kg, a zasięg przy 1 baterii to około 70 km. Rower składa się ze stalowej ramy autorskiego projektu i specjalistycznego osprzętu: napęd Shimano, hamulce Magura, opony Schwalbe – Ralf Bohle GmbH oraz silnik i bateria firmy Bafang. Cieszy się zainteresowaniem zarówno w Polsce, jak i za granicą. Według prognoz Future Market Insights światowy rynek rowerów cargo powinien rosnąć 11,6% rocznie w ciągu najbliższych dziesięciu lat i osiągnąć wartość blisko 3 mld USD.
Paweł Raja, CEO © Urvis Bike
Źródło: Mam Startup