LG Mława zwiększyła sprzedaż o ponad 5 mld PLN!
Największa spółka elektroniczna w Polsce stała się jeszcze większa, a jej przychody skoczyły do ponad 15.8 mld PLN. Tylko w latach 2021-2022 Koreańczycy zainwestują w Mławie kolejne 417,4 mln PLN.

Podstawowym przedmiotem działalności Spółki w 2021 roku była produkcja odbiorników telewizyjnych i monitorów z ekranem ciekłokrystalicznym (LED) jak też odbiorników w technologii OLED, wdrożonej w zakładzie już w 2016 roku. Spółka rozwija także produkcję urządzeń elektronicznych dla przemysłu motoryzacyjnego (systemy nawigacyjne i multimedialne, car infotainment system, CIS).
Spółka LG Electronics Mława jest jednym z największych przedsiębiorstw produkujących telewizory w Grupie LG Electronics Inc. W 2021 roku nastąpił wzrost wolumenu produkcji u ujęciu ilościowym z poziomu 9,3 mln sztuk do 11,2 mln sztuk wyrobów gotowych, w tym na odbiorniki TV i monitory przypadło 8,98 mln sztuk, a na CIS 2.25 mln sztuk. Spółka jest jedynym w Grupie LGE Inc. producentem wyrobów elektronicznych TV/MNT przeznaczonych na rynki w Europie (z wyłączeniem Rosji). Istotnym i cały czas rosnącym rynkiem jest też Turcja jak też pozostałe kraje Bliskiego Wschodu. Jednocześnie, LG Mława intensywnie rozwija produkcje dla branży motoryzacyjnej – w porównaniu do roku 2021, spółka odnotowała prawie 60% wzrost produkcji pod względem ilości wyprodukowanych sztuk (w roku 2020 produkcja CIS wynosiła 1,42 mln sztuk).
Mimo, iż produkcja w ujęciu ilościowym wzrosła o 20%, przychody ze sprzedaży w 2021 roku osiągnęły rekordową wartość 15 837 mln PLN, a więc aż o 49,2%. Kontrahenci Spółki to w dominującej większości spółki handlowe zależne od LG Electronics Inc. w Seulu, na które przypada 98,6% wartości przychodów ze sprzedaży. Ewidentnie widać, iż w ujęciu jednostkowym produkowane przez LG Mława odbiorniki są coraz droższe, nie wynika to jednak jedynie ze wzrostu cen komponentów, lecz również ze zmiany struktury sprzedaży, w której zwiększa się udział TV produkowanych w technologii OLED jak też telewizorów o większych rozmiarach ekranów. Opisywane zmiany pozwalają osiągać coraz wyższą marzę operacyjną: wynik operacyjny skoczył w ostatnim roku z 304 mln PLN do 553.7 mln PLN, a wynik netto z 239.0 mln PLN do 432,0 mln PLN.
Nakłady inwestycyjne w 2021 roku wyniosły 210,2 mln PLN. Główne projekty inwestycyjne były związane z rozwijaną produkcją TV w technologii OLED oraz inwestycje modernizacyjne linii technologicznych dla TV LED o dużych rozmiarach. Spółka ekspansywnie rozwija także działalność w obszarze produktów elektronicznych dla branży motoryzacyjnej - w 2021 roku zakupione zostały nowe kompletne linie produkcyjne i montażowe dla produkowanego asortymentu systemów nawigacyjnych i multimedialnych
W 2021 roku przeciętne zatrudnienie wynosiło 1 642 osób, z czego 905 pracowników bezpośrednio produkcyjnych, 383 osób zatrudnionych na stanowiskach pośrednio produkcyjnych i 354 osób w administracji (w roku 2020 przeciętne zatrudnienie wynosiło 1.509 osób).
2022
Plany na przyszły rok obrotowy zakładają produkcję na poziomie 12,05 mln sztuk wyrobów gotowych (wzrost o +7.1%). W roku 2022 jak i kolejnych latach Spółka planuje kontynuowanie działalności w podstawowym profilu sprzedaży telewizorów LED z wykorzystaniem najnowszych technologii ultra HD jak też w najnowszej technologii OLED oraz zastosowaniem narzędzi ułatwiających komunikację i obsługę telewizorów jako centrum medialnego. Istotne nakłady będą związane z dostosowaniem możliwości produkcyjnych dla telewizorów o dużych rozmiarach ekranu. W odniesieniu do monitorów wszystkie są one wyposażane w tuner telewizyjny jak też w większości będą korzystały również z technologii FHD. Nowe produkty radiowe również coraz istotniej będą zwiększać swój udział w strukturze ilościowej sprzedaży. W 2022 roku budżet spółki zakłada inwestycje wynoszące ponad 207,2 mln PLN.