Polska

BioCam pozyskał 2 mln PLN od nowego inwestora

offerings-mobile

Wrocławski startup upowszechni badania przewodu pokarmowego przy pomocy endoskopowej kapsułki, w czym pomogą mu środki od nowego inwestora - funduszu Level2 Ventures Adama Rudowskiego i Piotra Pawłowskiego.

Maciej Wysocki, CEO BioCam, kapsułka endoskopowa

Inwestorzy dostrzegli w firmie BioCam ogromny potencjał, ponieważ precyzyjne i bezbolesne badanie przewodu pokarmowego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji może znacząco zmienić postrzeganie opieki zdrowotnej i przyczynić się do poprawy zdrowia i jakości życia wielu ludzi, jak czytamy w wywiadzie opublikowanym w Pulsie Biznesu. Dużą przewagą konkurencyjną kapsułki endoskopowej firmy BioCam będzie możliwość odebrania jej z apteki po zaleceniu lekarza i przeprowadzenie kilkunastogodzinnego badania w domu. Koszt takiego badania to 1,2 tys PLN, z uwagi na wykorzystanie AI do automatycznej analizy nieprawidłowości, które później weryfikuje lekarz. Firma zabiega o refundację kapsułki po wprowadzeniu jej na rynek w drugiej połowie 2024 roku. Na razie produkt jest na wczesnym etapie i eksperyment w Klinice Gastroenterologii i Hepatologii Uniwersyteckiego Szpitala we Wrocławiu nie został zakończony. Startup kończy obecnie rozpoczęte w październiku badanie 40 pacjentów. Technologia się sprawdza, co znacząco przybliża BioCam do komercjalizacji produktu. Firma planuje jeszcze jedno badanie kliniczne w dwóch ośrodkach na 120 pacjentach i w 1Q 2024 roku zamierza rozpocząć międzynarodowe badania kliniczne. Będzie to ostatni etap przed uzyskaniem europejskiego certyfikatu w drugiej połowie 2024 roku, potrzebnego do wdrożenia technologii w Europie. Potem startup rozpocznie certyfikację w USA. 

Potencjalni klienci BioCam zgłaszają możliwość realizacji po kilkadziesiąt tysięcy badań endoskopii kapsułkowej rocznie. W drugim roku komercjalizacji firma chce dojść do około 100 tys. badań w samej Polsce. Poza tym chęć uczestniczenia w badaniach zgłosili potencjalni partnerzy z branży weterynaryjnej i na przełomie 2023/2024 roku startup planuje przeprowadzić pilotaż wśród psów powyżej 7 kg i w 2Q 2024 roku wprowadzić produkt do sprzedaży. Dla mniejszych psów kapsułka musi zostać zminiaturyzowana, a w przypadku koni przejść przez dodatkowe regulacje. 

BioCam chce zbudować silną pozycję na rynku endoskopii kapsułkowej i w tym celu będzie kontynuować prace badawczo-rozwojowe. Założyciele firmy myślą o zastosowaniu kapsułki do pomiaru temperatury, badań kontrastowych, oświetlania tkanek różnymi długościami światła, do precyzyjnego uwalniania leków, a nawet biopsji. Do tej pory spółka zebrała 10,5 mln PLN, z czego 5,5 mln PLN od inwestorów, a 5 mln PLN z grantu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. W 2024 roku wrocławski startup planuje zebrać od inwestorów 5-10 mln PLN na komercjalizację, ale będzie się starał jak najdłużej zachować pakiet kontrolny. 

Adam Rudowski i Piotr Pawłowski, założyciele funduszu Level2 Ventures

Źródło: pb.pl

Zapraszamy 15 września 2023 na TEK.day Gdańsk, zapisz się już dziś!