Polska
article miniature

Polski startup ZeroQs przełamuje bariery w handlu detalicznym

W odpowiedzi na rosnące oczekiwania konsumentów dotyczące wygody zakupów, polski startup ZeroQs, założony przez Jarosława Kaczmarczyka i Tomasza Brulińskiego, wprowadza innowacyjne mobilne kasy samoobsługowe SmartCart, aby wyeliminować problem długich kolejek w sklepach.

Kolejki w sklepach to znaczący problem, który dotyka zarówno klientów, jak i sieci handlowe. Długie oczekiwanie na realizację transakcji negatywnie wpływa na całe doświadczenie zakupowe (tzw. shopping experience), co z kolei może skutkować utratą klienteli. W reakcji na tę sytuację, szczególnie sieci oferujące towary szybko rotujące (FMCG), intensywnie poszukują innowacyjnych metod. Ich celem jest nie tylko usprawnienie procesu zakupów, ale również podniesienie poziomu satysfakcji i zadowolenia konsumentów.

Rewolucyjne rozwiązanie — SmartCart

SmartCart, opracowany przez ZeroQs, to inteligentny wózek zakupowy wyposażony w zintegrowany system wagowy i wizyjny, czytnik kodów kreskowych oraz ekran dotykowy. Klient, wkładając produkty do koszyka, skanuje kod kreskowy każdego z nich przy użyciu wbudowanego czytnika. System kontroluje cały proces zakupowy, zabezpieczając sieci handlowe przed ewentualną kradzieżą, próbą oszustwa lub pomyłką klienta. W momencie opuszczania sklepu płatność pobierana jest automatycznie z konta klienta. - Nasza technologia nie tylko pozwala sieciom handlowym zaoferować ich klientom nowy poziom doświadczeń zakupowych poprzez szybkie i wygodne zakupy bez kolejki, ale także zwiększa ich bezpieczeństwo i pozwala na znaczące oszczędności związane z mniejszym zapotrzebowaniem na personel — opisuje funkcjonalność ZeroQs, CEO spółki, Jarosław Kaczmarczyk.

Korzyści dla sieci handlowych i klientów

Automatyzacja płatności i procesu zakupowego przynosi korzyści zarówno handlowi detalicznemu, jak i konsumentom. Dzięki temu sklepy mogą oferować swoim klientom nowy poziom doświadczeń, redukując czas oczekiwania i upraszczając cały proces. Z kolei kupujący cieszą się z szybkich i komfortowych zakupów, bez potrzeby stania w kolejce.

Wpływ na rynek pracy i koszty zatrudnienia

Automatyzacja wprowadzana przez ZeroQs może przyczynić się do znacznych oszczędności dla sklepów, zwłaszcza w kontekście wzrastających wydatków na pracowników. Dane GUS z czwartego kwartału 2022 roku wskazują na wzrost kosztów zatrudnienia o 14,2% w porównaniu z rokiem poprzednim. Redukcja zapotrzebowania na personel może być kluczowa dla utrzymania konkurencyjności w sektorze handlu detalicznego.

Automatyzacja handlu i globalne trendy

Rynek rozwiązań automatyzujących proces sprzedaży w handlu detalicznym nieustannie rośnie. Jego wartość w 2022 roku osiągnęła 17 mld USD, z prognozowanym wzrostem do 35 mld USD do 2030 roku. ZeroQs, dzięki swoim innowacjom, jest dobrze przygotowany do wykorzystania tej szansy. - Musimy pamiętać, że ZeroQs nie tylko usprawnia proces zakupowy, ale także zbiera dane o klientach oraz ich preferencjach zakupowych, co pozwala działom analiz i predykcji oraz zarządzającym sklepami lepiej i trafniej podejmować decyzje. Sam globalny rynek analityki w sklepach stacjonarnych szacowany jest w obecnym roku na 3,43 mld USD. Co więcej, agregowane dane pozwalają oferować personalizowane reklamy wyświetlane klientom na wózkach sklepowych, co stanowi dodatkową, wartość ZeroQs — wyjaśnia  Zbigniew Barwicz, partner zarządzający w Freya Capital, a Jarosław Kaczmarczyk dodaje: - Wygoda, oszczędność czasu i prostota procesu zakupowego po stronie klientów oraz jego automatyzacja, redukcja kosztów i sprawne zarządzanie stanami magazynowymi będą stanowiły przyszłość sektora handlu. Sieci sklepowe, pod presją wysokiej konkurencji rynkowej, coraz częściej szukają dodatkowych obszarów, które pozwolą zbudować im przewagę. Stwarza to ogromną szansę dla startupów oferujących rozwiązania właśnie w tym obszarze. Dostrzegana przez nas sytuacja rynkowa oraz bardzo pozytywne informacje zwrotne od naszych klientów, tylko utwierdzają nas w słuszności pierwotnych założeń funkcjonalności naszego produktu. Wdrożenia na polskim rynku pozwoliły nam szeroko przetestować i dopracować naszą technologię, co przygotowało nas do planowanej w najbliższym czasie ekspansji zagranicznej.

Ekspansja zagraniczna

Po osiągnięciu sukcesu na rynku polskim ZeroQs szykuje się do wchodzenia na rynki zagraniczne. Doświadczenia zdobyte podczas wdrożeń w Polsce umożliwiły przetestowanie i udoskonalenie technologii, co stwarza możliwości dla rozszerzenia działalności na arenie międzynarodowej.

Zapraszamy na TEK.day Wrocław, 14 marca 2024Zapisz się już dziś!