Rozwój Centrum Inżynieryjnego ZF w Łodzi
Centrum Inżynieryjne ZF w Łodzi zatrudnia obecnie ponad 200 inżynierów i nieustannie się rozwija - w niedalekiej przyszłości planowane jest podwojenie przestrzeni laboratoryjnej oraz dalsza rekrutacja.
Łódzkie Centrum Inżynieryjne jest rozszerzeniem Centrum Inżynieryjnego w Częstochowie. Jednostka prowadzi działalność badawczo-rozwojową w obszarze projektowania i testowania aktywnych systemów bezpieczeństwa ADAS i AD. Zadaniem projektowanych rozwiązań jest zapobieganie wystąpieniu niebezpiecznych zdarzeń drogowych, wspieranie kierowcy w podejmowaniu decyzji na drodze oraz rozwijanie technologii jazdy autonomicznej. Inżynierowie Centrum rozwijają systemy wizyjne i radarowe dedykowane pojazdom osobowym i specjalistycznym, współpracują z wiodącymi producentami samochodów na świecie.
‘Wzmacnianie i rozbudowa lokalnych ośrodków inżynieryjnych pozwala koncernowi ZF na realizację strategii mobilności nowej generacji (Next Generation Mobility). Od prawie 5 lat prowadzimy rozwijamy naszą działalność w Łodzi w przestrzeniach biurowca Symetris przy ul. Piłsudskiego 86. Dotychczasowe pozytywne doświadczenia wynikające ze współpracy z właścicielami budynku przyczyniły się do decyzji o dalszym przedłużeniu kontraktu’ powiedział Tomasz Szkudlarek, Dyrektor Centrum Inżynieryjnego ZF Automotive Systems Poland w Łodzi. ‘Rozwój naszego Centrum potwierdza rosnące znaczenie łódzkiego ośrodka w koncernie ZF. Od momentu rozpoczęcia działalności w 2017 roku, nieustannie rośniemy i obecnie wraz z Centrum Inżynieryjnym w Częstochowie, należymy do czołówki tego typu jednostek ZF na świecie. Od początku systematycznie rozwijamy nasze możliwości i kompetencje, aby realizować coraz bardziej zaawansowane projekty bezpośrednio wpływające na poprawę bezpieczeństwa na drogach. W niedalekiej przyszłości ZF planuje podwoić przestrzeń laboratoryjną w budynku Symetris. Będziemy prowadzić tu projekty oparte o kamery i radary współpracujące z najnowszymi super komputerami dla motoryzacji – ZF ProAI. Dodatkowo przy współpracy z Urzędem Miasta w Łodzi poszukujemy miejsca pod tor testowy’ dodaje Tomasz Szkudlarek.
Dobra pozycja lokalnych ośrodków inżynieryjnych, takich jak Łódź wynika nie tylko z szeroko zakrojonej strategii globalnego rozwoju technologicznego firmy ZF, ale również z dostępności wykwalifikowanych inżynierów, którzy chcą dołączyć do ZF i pracować w międzynarodowym środowisku nad technologiami motoryzacji jutra.
Firma ZF, będąca globalnym liderem technologii motoryzacji nieustannie zwiększa swoje inwestycje w badania i rozwój (R&D) na całym świecie. W 2020 roku ZF wydała na ten cel łącznie 2,5 mld euro, co odpowiada wskaźnikowi kosztów badań i rozwoju na poziomie 7,7%.