Superkomputery do aut z Zakładu Elektroniki ZF w Częstochowie
Zakład Elektroniki ZF Automotive Systems Poland w Częstochowie będzie produkował centralne jednostki informatyczne wspomagające kierowców w prowadzeniu pojazdów, jak mówi dyrektor Krzysztof Gablankowski w wywiadzie dla wnp.pl.
ZF Automotive Systems Poland od roku 2020 prowadzi seryjną produkcję kamer samochodowych i systemów wspierających bezpieczeństwo kierowców i pasażerów. W tym roku wdrożył nową linię montażu zawierającą automat THT Pick&Place włoskiej firmy Fenix Automation oraz automat do lutowania selektywnego Versaflow 3/45 niemieckiego producenta Kurtz Ersa, przygotowując się tym samym do wytwarzania systemów typu ADAS (Advanced Driver Assistance System), czyli elektronicznego wspomagania kierowcy, które wkrótce będzie standardem ze względu na unijne przepisy bezpieczeństwa. Rozpoczęcie masowej produkcji planowane jest na 1Q 2023 roku.
— Ten superkomputer to będzie centralna jednostka informatyczna w samochodzie, zbierająca sygnały od poszczególnych elementów systemu i wydająca decyzje. Może zdecydować o hamowaniu, ominięciu przeszkody czy o innym zachowaniu auta. Urządzenie ma być skalowalne, czyli jego ostateczny kształt będzie zależał od modelu samochodu i zakresu wspomagania kierowcy. — powiedział Krzysztof Gablankowski, dyrektor Zakładu Elektroniki ZF Automotive Systems Poland w Częstochowie, w którym stosowane są rozwiązania Przemysłu 4.0 oraz systemu MES (Manufacturing Execution System) iTAC, pozwalającemu nadzorować produkcję.
Krzysztof Gablankowski, dyrektor Zakładu Elektroniki ZF Automotive Systems Poland Częstochowa
W Polsce grupa ZF prowadzi działalność w siedmiu lokalizacjach: Bielsku-Białej, Czechowicach-Dziedzicach, Częstochowie, Gliwicach, Łodzi, Warszawie i Wrocławiu. W roku 2021 Grupa ZF w Polsce zatrudniała ponad 10 tys. osób.
Źródło: wnp.pl