Polska
article miniature

Powerdot zyskuje 100 mln EUR finansowania

Powerdot ogłosił zamknięcie kolejnej rundy finansowania, w ramach której pozyskał 100 mln EUR. Środki te zostaną przeznaczone na rozbudowę infrastruktury do ładowania aut elektrycznych w Europie, z dużym naciskiem na rynek polski.

Kapitał pozyskany w najnowszej rundzie finansowania pochodzi od renomowanego francuskiego funduszu infrastrukturalnego Antin, notowanego na giełdzie w Paryżu, oraz od portugalskiej grupy Arie. Wartym zaznaczenia jest fakt, że  nie jest to pierwsza inwestycja Antin w Powerdot; wcześniej fundusz dokapitalizował polską firmę kwotą 150 mln EUR, co świadczy o rosnącym zaufaniu i przekonaniu co do potencjału rozwoju elektromobilności w Europie.

Inwestycje w Polsce i rozbudowa sieci ładowania

Powerdot planuje skoncentrować znaczną część nowo pozyskanych środków na rozbudowę infrastruktury ładowania w Polsce. Do końca 2025 roku, łączna wartość inwestycji firmy w kraju ma osiągnąć 200 mln PLN. Te środki finansowe zostaną zainwestowane w stworzenie rozległej sieci mocnych stacji ładowania rozsianych po całej Polsce. Dodatkowo start-up planuje  rozwój nowych technologii związanych z procesem ładowania, włączając w to systemy płatnicze.

Obecnie Powerdot realizuje projekt instalacji 600 punktów ładowania przy marketach Biedronka na terenie całego kraju, z mocą każdej stacji wynoszącą 120 kW. Dzięki temu przedsięwzięciu liczba dostępnych w Polsce szybkich ładowarek DC o mocy przekraczającej 100 kW wzrośnie trzykrotnie. Firma rozwija również infrastrukturę ładowania w parkach handlowych i galeriach w różnych regionach Polski, współpracując z franczyzobiorcami znanych sieci detalicznych, takich jak Intermarche, SPAR, Auchan, czy E.Leclerc. Ponadto Powerdot nawiązało współpracę z miastem Gorzów Wielkopolski, tworząc miejską sieć stacji ładowania. Koszty związane z budową i eksploatacją stacji są w całości pokrywane przez Powerdot, który następnie zarządza tymi punktami.

Destination Charging: ładowanie w codziennych lokalizacjach

Powerdot rozwija koncepcję „destination charging”, czyli budowy stacji ładowania w miejscach często odwiedzanych przez użytkowników aut elektrycznych, takich jak sklepy, urzędy czy restauracje. Dzięki temu kierowcy mogą ładować swoje pojazdy podczas załatwiania codziennych spraw, co pozwala im zaoszczędzać czas. Firma uruchomiła już ponad 250 takich punktów w Polsce i planuje dalszą ekspansję.

Polska kluczowym rynkiem dla Powerdot

Zdaniem Grigoriy'a Grigoriev'a, dyrektora generalnego Powerdot w Polsce, kraj ten jest jednym z najważniejszych rynków dla firmy. Polska wyróżnia się wielkością, potencjałem ekonomicznym oraz stosunkowo wczesnym etapem rozwoju elektromobilności, co stwarza duże możliwości dla dalszego rozwoju. Wartość projektów realizowanych przez Powerdot w Polsce przewyższa inwestycje w innych krajach, takich jak Hiszpania, Portugalia czy Belgia, ustępując jedynie rynkowi francuskiemu.

Zapraszamy na TEK.day Wrocław, 14 marca 2024Zapisz się już dziś!