LUG dostarczy 35,3 tys. opraw oświetleniowych LED dla Warszawy
Zarząd LUG S.A. z Zielonej Góry poinformował o wygraniu przetargu przez spółkę zależną LUG Light Factory sp. z o.o. na dostawę nowych opraw oświetleniowych LED dla Miasta Stołecznego Warszawy, o wartości do 5 mln PLN brutto.
© LUG Light Factory sp. z o.o.
W złożonej ofercie LUG Light Factory zobowiązała się do opracowania zgodnie z indywidualnym projektem wzorniczym i dostarczenia 35,3 tys. sztuk opraw ulicznych o wartości ponad 39,4 mln PLN brutto. Miasto Warszawa zastrzegło sobie w umowie prawo opcji zakładające zwiększenie zamówienia do kwoty 5 mln PLN brutto.
Ponadto kontrakt przewiduje dostarczenie przez spółkę certyfikatów (ENEC oraz ENEC+) dla zaakceptowanych opraw oświetleniowych, przygotowanie projektów fotometrycznych i przeprowadzenie niezbędnych szkoleń dla personelu, który będzie obsługiwał lampy LED.
Od dnia wyboru oferty, czyli od 9 marca 2023 roku, rozpoczyna się 10-dniowy termin pozwalający na wszczęcie postępowania odwoławczego przez Krajową Izbę Odwoławczą na wniosek dwóch podmiotów biorących udział w przetargu. Wynik ewentualnego postępowania odwoławczego zdecyduje o możliwości podpisania umowy przez Miasto Warszawa z firmą LUG Light Factory sp. z o.o.
© LUG Light Factory sp. z o.o.
Realizacja zamówienia stanowiłaby ok. 17% przychodów spółki za rok 2022. Według Ryszarda Wtorkowskiego, prezesa firmy LUG, byłby to kolejny projekt wymiany oświetlenia ulicznego w Warszawie, głównie dzięki uzyskaniu w skali przemysłowej wyniku 190 lumenów z wata, dotychczas możliwego tylko w laboratoriach. Prace w ramach pierwszego stołecznego przetargu na wymianę oświetlenia, wartego ok. 40 mln PLN, spółka zakończy w czerwcu. 22,5 mln PLN uwzględniła już w ubiegłorocznych przychodach. Realizacja drugiej części modernizacji będzie uzależniona od momentu rozpoczęcia projektu i potrwa co najmniej do września 2024 roku. Przychody znajdą odzwierciedlenie w wynikach za 2023 i 2024 r.
W 2022 r. spółka podwoiła zysk operacyjny do 8,2 mln PLN, a EBITDA o jedną trzecią do 19,3 mln PLN, poprawiając marżę z 7,2 do 8,1%. Wynik netto spadł natomiast z 4,4 do 3,1 mln PLN. Rentowność mogła być lepsza, ale otoczenie nie sprzyjało – sam koszt finansowy podwoił się do 6,4 mln PLN.
W ostatnich dniach marca LUG przedstawi strategię na lata 2023-26. Prezes spółki ujawnia, że podtrzyma w niej elementy stanowiące filary rozwoju z minionego okresu strategicznego, ale pojawią się też nowe cele i inicjatywy dotyczące poprawy efektywności funkcjonowania. Kluczowa będzie efektywność energetyczna, która pozwoli na ograniczenie zużywania energii i emisji CO2.
LUG Light Factory sp. z o.o. w Zielonej Górze
Źródła: bankier.pl; pb.pl