Projektowanie

Rozbiórka … VW Golf 8

Tym razem inżynierowie System Plus Consulting poszli na całość i zamiast rozbierać kolejny smartfon wzięli na warsztat wypełniony po brzegi elektroniką hybrydowy VW Golf 8.


Systemy łączności

Poniższy rysunek przedstawia systemy łączności zaimplementowane w Golfie 8, w szczególności V2X, GNSS i UWB. Oparty na Wi-Fi system V2X to europejski standard, wybrany dla komunikacji pojazd-pojazd i pojazd-infrastruktura.

 

 

Źródło: © System Plus Consulting

 

Technologia V2X ma na celu uczynienie każdego samochodu na drodze tak inteligentnym, jak to tylko możliwe, poprzez zapewnienie komunikacji z innymi elementami systemu, takimi jak inne samochody i infrastrukturą. Kierowcy mogą otrzymywać powiadomienia dotyczące niebezpiecznych warunków pogodowych, wypadków lub korków. V2X automatyzuje również opłaty drogowe i lokalizacje parkingów, ułatwiając proces jazdy.

  • W Golfie 8 została zastosowana karta od LG Electronics DSRC V2X Transceiver, na której znajdujemy  szereg rozwiązań NXP, takich jak ARM Cortex-A9 Dual MPU, 64-bitowy procesor pasma podstawowego dla V2X czy V2X RF Transceiver. Architektura nadajnika-odbiornika TEF5100 opiera się na bezpośredniej konwersji zarówno dla nadajnika, jak i odbiornika, co eliminuje kosztowne filtry zewnętrzne.
  • Samochód ma także moduł UWB, wykorzystujący transceiver firmy Microchip w połączeniu z 16-bitowym mikrokontrolerem Renesas. Moduł pozwala na osiągnięcie dokładności 20 cm w płaszczyźnie i 30 cm w przestrzeni.
  • Golf 8 wykorzystuje też technologię GNSS z chipsetem Qualcomm MDM9240 i rozwiązaniem Qorvo front-end, zintegrowane na jednej płycie. Płytka zawiera też pamięć NAND i LPDDR2 MCP firmy Micron i kontroler Ethernet od Realtek.

 

Napęd Mild-Hybrid

Nowy Golf 8 jest jako pierwszy model koncernu wyposażony w silniki eTSI, w których praca silnika spalinowego jest wspierana przez instalację elektryczną 48V. Taki hybrydowy zespół napędowy (tzw. Mild-Hybrid), dostępny jest w trzech wersjach mocy, tj. 110KM, 130KM oraz 150KM. Jego zaletą są oszczędność paliwa wynosząca do 10 procent (według WLTP) oraz dynamika, którą Golf wyróżnia się już podczas ruszania z miejsca. Hamowanie i toczenie się jest wykorzystywane do ładowania baterii litowo-jonowej. Pozwala to znacznie zmniejszyć zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji. 

Źródło: © VW 

Płyta DC-DC została zaprojektowana przez Flex i składa się głównie z układów MOSFET , takich jak STMicro MOSFET 80V, ON Semi MOSFET 60V i 32-bitowego MCU STMicro z serii SPC560B54x. Urządzenie ST to n-kanałowy tranzystor mocy MOSFET, który wykorzystuje technologię STripFET F7 z ulepszoną strukturą bramki wyjściowej, zapewniającej bardzo niską rezystancję w stanie włączenia, jednocześnie zmniejszając wewnętrzną pojemność i ładunek bramki w celu szybszego i bardziej wydajnego przełączania. 

Źródło: System Plus Consulting, VW, EETimes

Poprzednia
Strona: 2/2