Polska bateria wyznacza światowe standardy. Produkcja ruszy w Gliwicach
Rekordowa gęstość energetyczna, niska masa, modularna konstrukcja i europejski rodowód – to tylko część atutów nowej baterii POWER2RIDE RB-900 zaprojektowanej przez inżynierów BMZ Poland. Gliwicki zespół stworzył najbardziej wydajny akumulator do rowerów elektrycznych na świecie, który może zmienić układ sił w branży e-mobility.
Premiera RB-900 miała miejsce na targach EUROBIKE 2025 we Frankfurcie – największym i najważniejszym wydarzeniu w branży rowerowej. To właśnie tam BMZ Poland zaprezentowało akumulator, który ma wyznaczać nowy standard dla całej branży. Produkcja pionierskiego modelu ruszy w drugim kwartale 2026 roku w gliwickim zakładzie firmy, otwartym w 2017 roku.
BMZ planuje wyprodukować 50 tysięcy sztuk RB-900 w pierwszym roku. Akumulator o wadze zaledwie 3,8 kg i pojemności 860 Wh oferuje rekordową gęstość energetyczną na poziomie 226 Wh/kg – wynik, którego dotąd nie osiągnął żaden inny producent. Dzięki temu możliwe będzie przejechanie od 100 do 250 km na jednym ładowaniu, w zależności od rodzaju roweru, nawierzchni i stylu jazdy.
Wszechstronność, design i przyszłościowa konstrukcja
RB-900 powstał z myślą o rowerach wszystkich klas – od miejskich i trekkingowych po górskie, transportowe i SUV-y elektryczne. Dzięki smukłemu, owalnemu przekrojowi zmieści się również w ramach w rozmiarze S. Konstrukcja modułowa umożliwia łatwy montaż, personalizację i – co kluczowe – przyszłą naprawę lub wymianę pojedynczych ogniw.
– RB-900 to synonim wszechstronności i nowoczesnego wzornictwa, z całkowicie nowym podejściem do recyklingu i naprawy. Nasze rozwiązanie jest zgodne z najnowszymi europejskimi regulacjami (2023/1542), a możliwość wymiany pojedynczych ogniw, czyni RB-900 rozwiązaniem przyszłościowym zarówno dla użytkowników, jak i producentów – mówi Łukasz Kądziołka, dyrektor Sprzedaży i Rozwoju Biznesu BMZ Poland.
Akumulator posiada klasę szczelności IP67, komponenty klasy automotive oraz ładowanie przez port USB-C lub dedykowaną szybką ładowarkę. Został zaprojektowany do instalacji w różnych wariantach – od góry, od dołu lub wewnątrz rury ramy.
Gliwice centrum innowacji BMZ
RB-900 to nie przypadkowy projekt – gliwicki zakład BMZ Poland od lat jest centrum kompetencyjnym całej Grupy BMZ. Powstały tu baterie, które trafiły już do ponad miliona rowerów sprzedawanych w Europie, Ameryce Północnej i Południowej. BMZ współpracuje z największymi markami, m.in. Rotwild, Bulls i Kellys, dostarczając rozwiązania szyte na miarę OEM i ODM.
W styczniu 2024 roku firma otrzymała od Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej decyzję o wsparciu kolejnej inwestycji. Chodzi o rozbudowę zdolności produkcyjnych gliwickiego zakładu – również w zakresie systemów dla autobusów elektrycznych. Całkowita wartość inwestycji to ponad 103 mln PLN.
RB-900 to kompleksowy projekt - opracowany w UE z wykorzystaniem europejskich komponentów, kompatybilny z najważniejszymi systemami napędowymi (m.in. Shimano, Panasonic, Bafang), przyjazny środowisku i użytkownikowi. Dzięki zgodności z rozporządzeniem UE 2023/1542 i konstrukcji przygotowanej pod nowe obowiązki w zakresie recyklingu i naprawy, które wejdą w życie po 2027 roku, bateria z Gliwic może wyznaczać nowy standard w segmencie premium e-bike’ów.
BMZ Poland po raz kolejny udowadnia, że polscy inżynierowie potrafią tworzyć światowej klasy rozwiązania, które realnie wpływają na kształt globalnego rynku elektromobilności.
Zapraszamy na TEK.day Gdańsk, 11 września 2025. Zapisz się tutaj!