Polska
article miniature

BMZ Poland ma kontrakt z Daimler 

BMZ Poland podpisał porozumienie, na mocy którego przygotuje baterie trakcyjne dla autobusów Daimlera. Konieczna będzie kolejna rozbudowa w Gliwicach.

Daimler Buses i BMZ Poland, kluczowy podmiot w grupie BMZ Holding, nawiązali strategiczne partnerstwo w zakresie rozwoju i dostaw akumulatorów do autobusów elektrycznych nowej generacji. Razem z Daimler Buses BMZ będzie dalej rozwijać istniejącą technologię akumulatorów, specjalnie pod kątem wymagań autobusów napędzanych elektrycznie. Nowa generacja akumulatorów NMC4 - następczyni obecnej serii NMC3 - będzie łączyć w sobie wysoką gęstość energii, co zapewni większy zasięg autobusom elektrycznym, z długim cyklem życia. Klienci Daimler Buses będą korzystać z akumulatorów NMC4 od połowy dekady.

Michael Klein, dyrektor operacyjny Daimler Buses komentuje: - Współpraca między naszymi spółkami łączy w sobie dwa ważne aspekty: wiedzę specjalistyczną Daimler Buses w zakresie rozwoju i produkcji autobusów, a także know-how BMZ w zakresie rozwiązań w zakresie akumulatorów litowo-jonowych o dużej wytrzymałości. Nie mogę się doczekać opracowania nowej, wyjątkowej generacji akumulatorów do naszych autobusów napędzanych elektrycznie. Ta współpraca stanowi ważny kamień milowy w przejściu w kierunku bezemisyjnego transportu publicznego w całej Europie.

Rozbudujemy naszą produkcję w Gliwicach, dzięki czemu będzie to pierwszy tego typu obiekt w UE zbudowany na potrzeby produkcji akumulatorów do autobusów wraz z w pełni automatyczną linią montażową – dodaje Paweł Kępski, Head of Business Unit EV, BMZ Poland

Mapa drogowa Daimler Buses

Daimler Buses konsekwentnie realizuje opracowaną ‘e-mapę’ drogową we wszystkich segmentach: autobusy miejskie napędzane elektrycznie są produkowane seryjnie już od 2018 roku. Od połowy dekady mają pojawić się międzymiastowe e-busy, a do 2030 r. autokary zelektryfikowane. W związku z tym Daimler Buses zamierza do 2030 roku oferować w każdym segmencie modele neutralne pod względem emisji CO2, zasilane akumulatorami lub wodorem. Początkowo nacisk zostanie położony na główne rynki Europy i Ameryki Łacińskiej. Plany przewidują, że do 2039 r. na głównym rynku Europy będą sprzedawane wyłącznie nowe pojazdy lokalnie neutralne pod względem emisji CO2. Oczekuje się, że w segmencie autobusów miejskich stanie się to w Europie już w 2030 roku.

Zapraszamy na TEK.day Gdańsk, 26 września 2024Zapisz się już dziś!