Polska

Phoenix Contact Wielkopolska wzmacnia swoją strategiczną pozycję w Grupie Phoenix Contact

W sierpniu br. pierwsi pracownicy Centrum Usług Wspólnych rozpoczęli pracę w nowoczesnym biurowcu w centrum Poznania, gdzie będą wspierać działania grupy Phoenix Contact w zakresie technicznym, finansowym i IT. Firma poszukuje kolejnych specjalistów.

Biurowiec Nowy Rynek D w Poznaniu, w którym mieści się Centrum Usług Wspólnych Phoenix Contact Wielkopolska.

PxCW działa w Polsce od 1994 roku. Podczas swojej 30 letniej działalności operacyjnej w Polsce spółka Phoenix Contact Wielkopolska stała się nowoczesnym i zautomatyzowanym przedsiębiorstwem z szeroko rozwiniętym parkiem maszynowym.

To kolejny, ważny krok w rozwoju naszej firmy. Powołanie Centrum Usług Wspólnych jest wspaniałym wyróżnieniem od Grupy Phoenix Contact, ale też przejęciem dużej odpowiedzialności, na którą jesteśmy przygotowani. Dla nas Centrum Usług Wspólnych oznacza stworzenie profesjonalnego centrum, które usprawni procesy biznesowe i zwiększy ich efektywność — mówi Marcin Poznański, Prezes firmy Phoenix Contact Wielkopolska.

W polskich oddziałach produkcyjnych firmy, zlokalizowanych w Nowym Tomyślu i Tarnobrzegu, oraz w oddziale w Poznaniu zatrudnienie znajduje aktualnie ponad 3,3 tys. wykwalifikowanych pracowników. W świeżo otwartym oddziale firmy PxCW docelowo do 2030 roku liczba zatrudnionych wyniesie ponad 150 osób.

Pierwsi specjaliści rozpoczęli pracę w nowym biurze już 5 sierpnia. Wspólnie ze współpracownikami z Phoenix Contact Wielkopolska w Nowym Tomyślu świadczą oni usługi z zakresu technicznego, informatycznego i finansowego wsparcia dla Grupy Phoenix Contact. Z kolei w obszarze usług komercyjnych koncentrują się na usługach księgowych, kontrolingu i zarządzaniu infrastrukturą budowlaną, aby wspierać globalną działalność firmy.

To wielka wygrana dla całej Grupy Phoenix Contact. Dzięki Shared Service Center w Polsce dodatkowo wzmacniamy i wspieramy naszą międzynarodową sieć kompetencji — komentuje Hanna Albrecht, Director Technical Shared Services, Manager Platform Strategy and Business Development Phoenix Contact.

W Centrum Usług Wspólnych utworzono 12 obszarów wsparcia, m.in. Elektromechaniki, Elektroniki, Zarządzania Danymi, E-learningu, Zarządzania Infrastrukturą Budynkową, IT, Księgowości, Controllingu i Laboratorium R&D. To ostatnie zajmuje się testowaniem prototypów, a także nowych oraz istniejących już artykułów.

Wykonujemy testy elektryczne, mechaniczne oraz materiałowe, a także uczestniczymy w pracach projektowych Działu Rozwoju. Posiadamy Certyfikat Akredytacji wydany przez Polskie Centrum Akredytacji. Jest to najwyższe potwierdzenie kompetencji Laboratorium R&D świadczące o jakości wykonywanych przez nas badań — dodaje Michał Zgrabka, Kierownik Działu Zarzadzania Jakością.

Phoenix Contact Wielkopolska produkuje artykuły elektrotechniczne i komponenty do automatyki przemysłowej wykorzystywanej do sterowania, łączenia i rozdzielania przepływu energii oraz sygnału danych, niemal dla każdej gałęzi przemysłu. Najczęstszymi odbiorcami tych produktów są branże: automotive, telekomunikacyjna, energetyczna, energii odnawialnej, elektroniki przemysłowej, budowy maszyn czy automatyki budynków.

Pracownicy w Centrum Usług Wspólnych Phoenix Contact Wielkopolska

Jak wskazuje Dariusz Izydorczyk, kierownik SSC Development & Product Marketing, nowe biuro to także możliwość dalszego rozwoju wachlarza nowoczesnych produktów, a co za tym idzie, możliwość zatrudnienia większej liczby osób. — Liczymy, że rozszerzenie działalności w ramach Centrum Usług Wspólnych o nowe obszary, tj. produkty elektroniczne, zarządzanie aprobatami technicznymi, czy też tworzenie dokumentacji produktowej, pozwoli Grupie na dalszy rozwój.

Do pracy w nowym Centrum poszukiwani są przede wszystkim pracownicy z doświadczeniem we wspomnianych wcześniej obszarach, otwarci na współpracę międzynarodową w ramach Grupy Phoenix Contact. 

W kontekście rekrutacji do działu finansowego Centrum Usług Wspólnych wymagana jest merytoryczna wiedza i doświadczenie w obszarze bezpośrednio związanym z finansami i controllingiem, a także znajomość systemów ERP, najchętniej SAP. Poszukujemy również osób ze znajomością programowania i automatyzacji-robotyzacji procesów finansowych. Kandydaci powinni być zmotywowani do zbudowania organizacji od zera i rozwijania jej do momentu osiągnięcia pełnej dojrzałości — wskazuje Marzena Farulewska, SSC FICO Manager.

Nasz dział będzie odpowiedzialny za kompleksową obsługę usług informatycznych firm sprzedażowych z Grupy PxC w Europie i Kazachstanie. Będziemy wspierać oddziały w zakresie: pomocy użytkownikom, operacji na serwerach, tworzenia kopii zapasowych, wsparcia usług chmurowych czy wspólnych projektów z centralą w zakresie bezpieczeństwa IT, czy aktualizacji oprogramowania — mówi Jakub Piekarz, Regional Service Center Manager jednostki IT Regional Service Center Europe.

U kandydatów pożądane są także chęci ciągłego doskonalenia i poszerzania swoich kompetencji. Dla pracowników przewidziany jest szereg różnego rodzaju szkoleń dających możliwości rozwoju i awansu.

Główny zakład produkcyjny Phoenix Contact Wielkopolska w Nowym Tomyślu.

Źródło: Poznań.naszemiasto.pl