Grupa BWI zapowiada rozwój ośrodka w Krakowie
Koncern wprowadza do oferty innowacyjne, sterowane elektronicznie systemy zawieszeń i hamulców. Znaczna część prac nad nowymi produktami zostanie zrealizowana w krakowskim centrum B&R, a och wytwarzaniem zajmie się zakład w Krośnie.
Grupa BWI, globalny dostawca systemów zawieszeń i układów hamulcowych dla przemysłu motoryzacyjnego, zamierza przyspieszyć ekspansję na europejski rynek i rozwój zaawansowanych systemów opartych na sterowaniu elektronicznym. Jak pisze AutomotiveSupplier.pl, duża część projektów będzie realizowana będzie w Centrum Technicznym BWI w Balicach koło Krakowa oraz w największym europejskim zakładzie BWI Group - fabryce w Krośnie.
Dotychczas oddziały BWI Group w Polsce zaopatrywały klientów firmy - producentów samochodów takich jak BMW, Ferrari, Lamborghini, Volkswagen i Volvo - w amortyzatory konwencjonalne i sterowane elektronicznie o zróżnicowanych funkcjonalnościach i konfiguracjach. Aktualnie koncern rozszerza ofertę produktową skierowaną do klientów europejskich o pionierski układ hamulcowy typu brake-by-wire EMB (Electro-Mechanical-Brake) oraz najnowsze generacje uznanych, aktywnych systemów zawieszeń: MagneRide i AeroRide.
Projektowanie amortyzatorów stanowi kluczową kompetencję krakowskiego Centrum Technicznego, a ich wytwarzanie jest trzonem działalności fabryki BWI Group w Krośnie. Założone w roku 2019 krakowskie centrum B&R dysponuje budynkiem o powierzchni 11.000 m2, mieszczącym 6.000 m2 nowoczesnej przestrzeni laboratoryjnej oraz 5.000 m2 powierzchni biurowej. Aktualnie w centrum pracuje 460 inżynierów prowadzących projekty, badania technologiczne, testy materiałowe i wytrzymałościowe, a także nadzorujących proces produkcyjny. Z kolei fabryka w Krosnie specjalizuje się w produkcji amortyzatorów konwencjonalnych o zróżnicowanych konfiguracjach i funkcjonalnościach, zawansowanych amortyzatorów sterowanych elektronicznie, a także stabilizatorów przechyłu i wibroizolacyjnych mocowań układów napędowych. Ponadto zakład dostarcza elektroniczne jednostki sterujące (ECU) i czujniki.
Od roku 2023 BWI Group w Europie wprowadziło do swojej oferty produktowej zaawansowane systemy hamulcowe sterowane elektronicznie. Włączenie do portfolio nowego produktu, jakim jest EMB (Electro-Mechanical-Brake), to także zadanie dla zespołów inżynierskich pracujących w Centrum Technicznym w Krakowie. Ściśle współpracując z innymi oddziałami grupy na całym świecie specjaliści z Balic adaptują nowe konstrukcje na potrzeby obecnych i przyszłych klientów. BWI Group jest też właścicielem opatentowanej technologii MagneRide – w pełni dostrajalnego, sterowanego elektronicznie amortyzatora opartego na działaniu cieczy magnetoreologicznej, wykorzystywanego głównie w samochodach klasy premium. Spośród wielu kompetencji, jakimi może dzisiaj pochwalić się ośrodek, kluczowe to rozwój i doskonalenie nowych konstrukcji amortyzatorów z regulowanym tłumieniem, takich jak ValveRide i MagneRide oraz zwiększanie funkcjonalności amortyzatorów konwencjonalnych w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku.
Źródło: AutomotiveSuppliers.pl
Zapraszamy na TEK.day Gdańsk, 26 września 2024. Zapisz się już dziś!