Dodaję posty na LinkedIn i nic z tego nie ma...
Tym stwierdzeniem rozpoczynamy serię wywiadów/artykułów o marketingu przemysłowym. Raz w miesiącu będziemy rozmawiać o tym jak odkrywać nowe możliwości oraz być na bieżąco z najnowszymi trendami w marketingu. Jak pokazywać i promować firmę w branży, tak aby była widoczna dla potencjalnych oraz aktualnych klientów.
Sylwia Ośko, content marketing manager z Wire Solutions jako pierwsza podzieliła się z nami swoimi spostrzeżeniami. Sylwia reprezentuje firmę specjalizującą się w kompleksowej obsłudze produkcji wiązek elektrycznych, która jest przedstawicielem znanych marki, takich jak: Zoller+Frohlich, Mecal, Kodera, Metzner, Ramatech i wiele innych dobrze Wam znanych. Oferuje również rozwiązania do obróbki przewodów i kabli, a także urządzenia wspierające jakość procesu obróbki.
Czy samo pisanie postów na LinkedIn jest wystarczające?
LinkedIn to platforma nastawiona na budowanie relacji, w związku z tym samo dodawanie wpisów nie jest wystarczające. Po pierwsze: ważne jest to, abyśmy publikowali treści merytoryczne, komentowali posty innych użytkowników, abyśmy rozwijali sieć kontaktów i byli aktywni. Po drugie: nie wystarczy być w jednym miejscu, nie warto się ograniczać. Należy także być obecnym w innych kanałach, aby odbiorca miał kilka punktów styków z naszą marką/ produktem. Dzięki temu łatwiej zapadamy w pamięć. Pod pojęciem „inne kanały” mam na myśli zarówno działania związane z SM, ale też nastawienie na SEO, stronę www, targi czy konferencje.
Wiele firm z naszej branży uważa, że marketing online nie jest potrzebny. Czy to prawda, czy jednak przynosi korzyści?
Trzeba pokazywać się w przysłowiowej „sieci”, gdyż tutaj są klienci — odbiorcy naszych usług i produktów. Dzięki temu możemy do nich trafić. Klienci szukają informacji w internecie, a nasza w nim obecność, pozwala kreować silną markę, wizerunek, ale też budować zaufanie względem obecnych kontrahentów. Są to istotne kroki na przyszłość. Budując markę teraz, zabezpieczamy się na czas, kiedy będziemy mieli mniej klientów np.: ze względu na zmiany gospodarcze. Działajmy z wyprzedzeniem, a nie wtedy gdy się pali. Marketing to długotrwały i mozolny proces.
Jakie działania marketingowe są skuteczne w naszej branży, czyli elektronice i przemyśle?
Oczywiście to kwestia indywidualna, ale inwestycja w content marketing, który rośnie w siłę, to już konieczność; publikowanie artykułów, LinkedIn, content video (YouTube). Reasumując- 3 najważniejsze rzeczy dla marketingu to: LinkedIn, content marketing (treści na zewnątrz) i targi.
Podsumowując: każda firma działająca na rynku ma własny, wypracowany przez lata marketing mix, ale nie lekceważmy żadnego z dostępnych kanałów, aby dotrzeć, zdobyć lub utrzymać klienta. Natomiast czy się komuś podoba, czy nie, sukcesywnie nasze działania w tej materii przenoszą się do świata cyfrowego i tam zaczynają przynosić najlepsze efekty.
Zapraszamy na TEK.day Gdańsk, 26 września 2024. Zapisz się już dziś!