Polska
article miniature

ZF szykuje seryjną produkcję elektronicznych systemów hamulcowych IBC

Zakład ZF Braking Systems Poland w Gliwicach przygotowuje się do rozpoczęcia seryjnej produkcji najnowszej generacji elektronicznych systemów hamulcowych IBC (Integrated Brake Control). To kolejny krok w stronę elektryfikacji i automatyzacji układów hamowania, które mają zwiększyć bezpieczeństwo pojazdów nowej generacji.

W gliwickim zakładzie ZF Braking Systems Poland obok klasycznych układów wspomagania hamowania, sterowanych podciśnieniem od 2019 roku prowadzona jest także seryjna produkcja układów wspomagania hamowania typu EBB (Electronic Brake Booster), przeznaczonych do pojazdów elektrycznych i autonomicznych.

”Kontynuacją tego trendu będzie, planowane w najbliższych latach, rozpoczęcie produkcji kolejnego, bardziej zaawansowanego technologicznie elektronicznego systemu hamulcowego IBC (Integrated Brake Control)”. IBC to w pełni zintegrowany układ elektrohydrauliczny, niewymagający zastosowania podciśnienia, który zapewnia natychmiastowe i skuteczne hamowanie – zwłaszcza w sytuacjach awaryjnych – co czyni go nieodzownym elementem nowoczesnych systemów ADAS.

Produkcja w Gliwicach: 100 milionów układów i ambitne plany

W marcu tego roku z linii montażowej w gliwickim zakładzie ZF Braking Systems zjechał 100-milionowy układ wspomagania hamowania. Fabryka działająca od 2001 roku w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej dostarcza zaawansowane technologicznie systemy dla największych producentów samochodów osobowych w Europie.

100 milionów aut wyposażonych w układ wspomagania hamowania pochodzący z gliwickiego zakładu ZF to ważne osiągnięcie, które potwierdza wieloletnie, niezwykłe zaangażowanie i znakomitą pracę naszego zespołu. Gratuluję wszystkim pracownikom, którzy przyczynili się do tego sukcesu - powiedziała Agnieszka Ścieszka, dyrektor generalna ZF Braking Systems Poland.

Gliwicki zakład nie tylko nieustannie poszerza portfolio produktów, ale również „podnosi swoją wydajność i kompetencje”. W fabryce z powodzeniem wdrażane są rozwiązania automatyzujące zarówno procesy produkcyjne, jak i logistyczne. Na liniach montażowych wprowadzono coboty i roboty przemysłowe, a w transporcie wewnętrznym wykorzystywane są autonomiczne wózki. Wszystko to pozwala poprawić stabilność i czystość technologiczną procesów, obniżyć ryzyko błędu ludzkiego oraz podwyższyć standardy jakości i ergonomii. Realizowane są również projekty pozwalające na zminimalizowanie wpływu produkcji na środowisko, takie jak rozbudowa instalacji fotowoltaicznych czy kampanie promujące oszczędzanie energii. 

Grupa ZF

ZF jest globalną firmą technologiczną dostarczającą zaawansowane rozwiązania z zakresu mobilności dla samochodów osobowych, pojazdów użytkowych i przemysłu. Wszechstronna oferta produktów jest skierowana przede wszystkim do producentów pojazdów i dostawców usług z zakresu mobilności oraz firm rozpoczynających działalność w dziedzinie transportu. ZF elektryfikuje szeroką gamę typów pojazdów. Firma przyczynia się do redukcji emisji, ochrony klimatu oraz poprawy bezpieczeństwa mobilności. Oprócz sektora motoryzacyjnego - samochodów osobowych i pojazdów użytkowych - oferuje również usługi dla takich segmentów rynku, jak maszyny budowlane i rolnicze, energia wiatrowa, napędy morskie, napędy kolejowe i systemy kontrolne.

W 2024 roku firma ZF osiągnęła sprzedaż na poziomie 41,4 mld EUR, zatrudniając na całym świecie około 161 600 pracowników. Firma posiada 161 zakładów produkcyjnych w 30 krajach. Grupa ZF jest obecna w Polsce w 7 lokalizacjach: Bielsku-Białej, Czechowicach – Dziedzicach, Częstochowie, Gliwicach, Łodzi, Warszawie i Wrocławiu. Obszar działalności ZF w naszym kraju jest bardzo szeroki i obejmuje zakłady produkcyjne, centra inżynieryjne R&D, centra usług takich jak IT, finanse, zakupy czy HR oraz dział ZF Aftermarket, który oferuje szeroką gamę produktów do układów napędowych, kierowniczych i podwozi pod markami SACHS, LEMFÖRDER, TRW, WABCO i ZF. 

Zapraszamy na TEK.day Gdańsk, 11 września 2025. Zapisz się tutaj!