Polska
article miniature

Sonel przygotowuje nową strategię na lata 2025-2027

Sonel, producent przyrządów pomiarowych dla branży elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej, zapowiedział, że na początku przyszłego roku opublikuje nową trzyletnią strategię, obejmującą lata 2025-2027. Prezes Tomasz Wiśniewski podkreślił, że zarząd nadal analizuje różne opcje dla swoich spółek zależnych, co jest kluczowym elementem przyszłych działań firmy.

Nową strategię chcemy opublikować na początku przyszłego roku. Będzie to strategia trzyletnia na lata 2025-2027 powiedział prezes Tomasz Wiśniewski, prezes Sonel.

Poprzedni plan rozwojowy skupiał się na sektorach, takich jak fotowoltaika, magazynowanie energii i elektromobilność, które wciąż oferują największe możliwości wzrostu. Sonel planuje kontynuować inwestycje w tych obszarach, aby dalej wzmacniać swoją pozycję rynkową. Tomasz Wiśniewski poinformował, że rozpoczęty w maju przegląd opcji strategicznych dotyczący spółek zależnych wciąż trwa. Choć zarząd nie określił jeszcze terminu jego zakończenia, zaznaczono, że analizowane są różne możliwości mające na celu wzmocnienie pozycji tych spółek na rynkach zagranicznych.

Nie mamy terminu zakończenia przeglądu opcji strategicznych. Nie dotyczy on wyłącznie Foxytech. Na tapetę braliśmy wszystkie spółki, patrzyliśmy, jakie jest otoczenie spółek, jak je wesprzeć od strony marketingowej, sprzedażowej, zasobowej. Jakieś decyzje zostały podjęte [...]. To są rozważania jak polepszyć, zintensyfikować działania na rynkach powiedział prezes.

Jeśli chodzi o Foxytech nie ukrywamy, że trwają rozmowy z naszym partnerem — czy obecny model działalności jest właściwy, czy struktura udziałów jest właściwa. Wszystkie instrumenty są jeszcze na stole. Nie chcemy niczego deklarować -dodał.

Sonel intensywnie rozwija swoją działalność na rynkach zagranicznych, ze szczególnym uwzględnieniem Niemiec. W Sulzbach-Laufen powstała nowa spółka MBS-Sonel, której zadaniem jest sprzedaż produktów Sonel oraz dostosowanie oferty do specyfiki tamtejszego rynku. Kluczowym elementem tej ekspansji jest współpraca z firmą Gilgen GmbH, która ma stworzyć solidne podstawy do długoterminowego wzrostu, mimo wyzwań gospodarczych, przed którymi stoi kraj. MBS produkuje przekładniki prądowe, napięciowe, transformatory oraz drobne przyrządy pomiarowe.

Piotr Saciuk, członek zarządu Sonel wskazał, że firma dostrzega duże możliwości rozwoju w krajach takich jak Indie, Singapur i Meksyk, zwłaszcza pod kątem sprzedaży swoich produktów. Rynek Ameryki Łacińskiej, a także kraje Bliskiego Wschodu i Europy Środkowo-Wschodniej, również wydają się obiecujące pod względem potencjalnej ekspansji.

— Koncentrujemy się na rynkach takich jak Niemcy, to jest nasz główny projekt w związku z nową spółką, jak i potencjałem rynku dla nas mimo tego, że Niemcy jako kraj mają problemy gospodarcze. Oprócz tego stawiamy na Indie i Singapur oraz kraje Ameryki Łacińskiej. Dobrze z naszej perspektywy wygląda Meksyk. Bliski Wschód może wyglądać obiecująco. Także Holandia, Hiszpania, Skandynawia i Europa Środkowo-Wschodnia, która staje się beneficjentem położenia geopolitycznego — ocenił Piotr Saciuk.

Jednym z celów firmy jest osiągnięcie sprzedaży produktów MBS-Sonel na poziomie 10 mln EUR w ciągu najbliższych kilku lat. Nowa strategia spółki będzie uwzględniać dalsze inwestycje w rozwój technologiczny, a także dążenie do zwiększenia sprzedaży międzynarodowej.

W ciągu kilku lat chcielibyśmy dojść do sprzedaży naszych mierników z MBS Sonel na zewnątrz w okolicy 10 mln euro powiedział Saciuk.