Polska
article miniature

Goldman Sachs inwestuje 47,5 mln USD w Kontakt.io

Kontakt.io, dostawca rozwiązań z zakresu Inpatient Journey Analytics, posiadający swoje biuro projektowe w Krakowie ogłosił uzyskanie inwestycji o wartości 47,5 mln USD, od działu Growth Equity Goldman Sachs Asset Management. Kapitał zostanie przeznaczony na rozwój i globalną ekspansję firmy, ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań sztucznej inteligencji. Inwestycja ma także na celu przyspieszenie rozwoju platformy IoT, która usprawni operacje szpitalne na całym świecie.

Kontakt.io to firma, która rewolucjonizuje system opieki zdrowotnej, wykorzystując zaawansowane technologie takie jak sztuczna inteligencja, Internet rzeczy (IoT) oraz rozwiązania chmurowe, by dostarczać dane o lokalizacji w czasie rzeczywistym. Technologia ta umożliwia efektywniejsze zarządzanie personelem medycznym oraz sprzętem, co znacząco wpływa na podnoszenie standardów opieki nad pacjentami.

Firma współpracuje z czołowymi ośrodkami zdrowia, takimi jak HCA, VA, Mercy Health, North East Georgia Health System, Trinity Health, czy NHS. W obliczu rosnących kosztów, złożoności operacji oraz fluktuacji personelu, Kontakt.io stawia sobie za cel zapewnienie pacjentom najwyższej jakości opieki, co jest aktualnie jednym z najważniejszych wyzwań dla systemów zdrowotnych na świecie. Szacuje się, że nieefektywność w świadczeniu usług zdrowotnych generuje roczne straty na poziomie około 300 mld USD w Stanach Zjednoczonych.

Dział Growth Equity należący do Goldman Sachs Asset Management specjalizuje się w lokowaniu kapitału w dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwa o stabilnej pozycji na rynku i zrównoważonych modelach biznesowych. Christian Resch, partner w Goldman Sachs, dołączył do zarządu Kontakt.io, aby pełnić rolę doradczą w kolejnym etapie rozwoju firmy.

Resch wyraził swoje przekonanie, że włączenie sztucznej inteligencji w zarządzanie zasobami i procesami opieki zdrowotnej znacząco przyspieszy transformację sektora, stawiając na pierwszym miejscu potrzeby personelu i pacjentów.

Kontakt.io tworzy wyjątkową wartość dla swoich klientów, stawiając czoła dwóm wielkim wyzwaniom związanym z opieką zdrowotną: obniżenie kosztów i uelastycznienie czasu pielęgniarek, lekarzy i innych pracowników szpitali. Philipp von Gilsa i jego zespół stworzyli światowej klasy rozwiązanie i rok po roku udowadniają, że są w stanie obsłużyć najbardziej wymagających klientów na świecie. Widzimy ogromny potencjał w Kontakt.io i cieszymy się, że możemy pomóc jeszcze bardziej przyspieszyć ekspansję Kontakt.io i ulepszyć jego ofertę produktową oznajmił Christian Resch.

Philipp von Gilsa, CEO Kontakt.io, podkreślił, że partnerstwo z Goldman Sachs jest kluczowe dla dalszej ekspansji firmy: „Nasze technologie umożliwiają lepszą organizację zasobów, co przekłada się na zwiększenie efektywności pracy personelu medycznego i poprawę jakości świadczeń zdrowotnych. Cieszymy się, że dzięki wsparciu Goldman Sachs będziemy mogli jeszcze intensywniej rozwijać nasze rozwiązania”. 

Personel kliniczny, kluczowy zasób systemów opieki zdrowotnej, musi mieć możliwość skupienia się na swojej najważniejszej pracy: zapewnianiu opieki pacjentom. Nasze partnerstwo z Goldman Sachs pomoże Kontakt.io w dalszej ekspansji na sztuczną inteligencję w celu organizacji zasobów i procesów świadczenia opieki, stawiając personel i pacjentów z powrotem w centrum opieki dodał Philipp von Gilsa.

Zapraszamy na TEK.day Gdańsk, 26 września 2024Zapisz się już dziś!