Polska
article miniature

JRC zyskuje dofinansowanie PARP

Firma JRC otrzymała grant w wysokości 9 mln PLN od Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach programu „Ścieżka SMART”. Środki zostaną przeznaczone na rozwój i wprowadzenie na rynek innowacyjnego systemu audio. Realizacja projektu ma rozpocząć się już w tym miesiącu.

Kluczowe aspekty projektu „Ścieżka SMART”

Dofinansowanie otrzymane przez JRC w ramach programu „Ścieżka SMART” Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, zostanie przeznaczone na rozwój zaawansowanego systemu audio. Ten innowacyjny system, będący pełnopasmowym zestawem omnipolarnym z funkcją wireless, spełniający standardy Hi-Fi, będzie wykorzystywał nowoczesną technologię transmisji danych między urządzeniami mobilnymi a zestawem audio, bazując na protokole WiFi.

Dofinansowanie i cele projektu

Całkowity koszt przedsięwzięcia to 12 mln PLN, z czego dofinansowanie ze strony PARP wynosi 9 mln PLN. Planowany start realizacji projektu to styczeń 2024 roku, a jego zakończenie przewidziane jest na rok 2026. Program składa się z dwóch głównych modułów: badawczo-rozwojowego oraz internacjonalizacji.

Wpływ na rynek i strategia firmy

JRC, w ramach swojej długoterminowej strategii rozwoju, skupia się na budowaniu globalnie rozpoznawalnej marki audio. Firma dzięki swoim dotychczasowym działaniom, takim jak utworzenie Centrum B+R oraz realizacja projektu „Szybka Ścieżka”, znacząco wzmocniła swoje kompetencje w dziedzinie badań i rozwoju co pozwoliło jej na skuteczne wdrażanie najnowszych technologii audio.

Projekt „SMART” ma na celu rozszerzenie oferty produktowej marki Pylon o innowacyjne, bezprzewodowe systemy audio. W odpowiedzi na rosnący trend w branży, gdzie dominuje przejście od systemów przewodowych do bezprzewodowych, JRC koncentruje się na technologiach spełniających oczekiwania użytkowników smartfonów jako głównych źródeł muzyki.

Dodatkowo JRC otrzymało wsparcie na dalszą ekspansję międzynarodową. Moduł internacjonalizacji ma na celu wzmocnienie działań eksportowych i umocnienie marki Pylon Audio na rynkach światowych. W ramach tego modułu firma otrzymuje wsparcie finansowe na udział w targach audio w Polsce, Niemczech i Hongkongu w latach 2024-2026, co ma przyczynić się do zwiększenia rozpoznawalności marki na arenie międzynarodowej. Partnerzy JRC będą równolegle promować produkty firmy na lokalnych targach w Europie i Azji.

Zapraszamy na TEK.day Wrocław, 14 marca 2024Zapisz się już dziś!