Polska

FIBRAIN przejmuje rzeszowski start-up WiseGlass

FIBRAIN zainwestował w WiseGlass, specjalizujący się w produkcji inteligentnych nośników reklamowych opartych na sztucznej inteligencji.

Docelowo, do końca przyszłego roku, WiseGlass ze wsparciem FIBRAIN wyprodukuje i zaoferuje kilka tysięcy innowacyjnych nośników reklamowych w postaci inteligentnych luster. FIBRAIN specjalizuje się w sieciach okablowania strukturalnego, opartych na kablach światłowodowych. 

‘WiseGlass to platforma inteligentnych luster reklamowych, wyświetlających spersonalizowane reklamy konkretnemu odbiorcy w konkretnym momencie. To system dający wgląd w efektywność działań. Oparty o nieinwazyjną technologię. Działający bez zakłócania estetyki przestrzeni’ mówi Waldemar Bieniek, twórca i prezes zarządu WiseGlass.

Pomysł na inteligentne nośniki reklamowe wynikł z potrzeby ewolucji w kanałach komunikacji. Kiedy w 2017 roku założyciele WiseGlass szukali sposobu na selektywne i skuteczne dostarczanie reklam w przestrzeni publicznej, niedoścignionym wzorcem były platformy internetowe. Policzalne efekty i możliwości precyzyjnego określenia kto zobaczy reklamę – to było coś czego brakowało im w tradycyjnej reklamie.

Zespół WiseGlass stworzył nowy nośnik reklamy - inteligentne lustro wyposażone w czujniki, dla którego zaadaptował metodę i logikę działania znanych wirtualnych platform reklamowych. Mechanizm pozwala dotrzeć do odbiorcy tam, gdzie jest to skuteczne a jednocześnie bezinwazyjne. Lustra reklamowe działają wtapiając się w otoczenie – pozwalając również tworzyć reklamy interaktywne. To wszystko docenił FIBRAIN, zapraszając WiseGlass do zostania częścią grupy:

‘Inwestujemy w firmy, które są obiecujące. Głównie z branż technologicznych, oferujących innowacyjne produkty. Zainteresował nas pomysł WiseGlass i zaprosiliśmy tę markę do naszej grupy. WiseGlass to innowacyjna firma, która idealnie pasuje do naszej Grupy FIBRAIN. Wierzę, że połączenie naszej wiedzy, potencjału kapitałowego i ludzkiego razem z tym, co udało się już wypracować ekipie WiseGlass, da efekt synergii’ mówi Rafał Kalisz, Prezes Grupy FIBRAIN.

Sercem WiseGlass są algorytmy platformy, potrafiące analizować na żywo wiek, płeć oraz cechy fizjonomii osoby stojącej przed lustrem. Co ważne, to wszystko dzieje się w zgodzie z obowiązującymi regulacjami prawnymi – RODO. Nośniki WiseGlass wykraczają poza funkcję wyświetlacza – umożliwiając raportowanie skuteczności o wysokim poziomie precyzji i powiązanie reklam np. z informacjami o cenach czy dostępności produktu.

Tę innowacyjność i umiejętność integracji technologii docenił FIBRAIN: ‘Produkt i usługa, która dostarcza klientowi informację na temat tego, czy jego reklama jest oglądana, czy ma wpływ na patrzących - to unikalny produkt. Dla nas ważne jest także to, że inwestujemy w produkt z Podkarpacia. Lokalny patriotyzm pozwala rozwijać cały region, za który jako społeczność biznesu czujemy się odpowiedzialni, o czym świadczą nie tylko takie inwestycje, ale również działania społeczne’ zakończył Rafał Kalisz.