Polska

VersaBox rozpoczyna kolejny etap rozwoju

Warszawska spółka VersaBox zakończyła rok 2022 ponad 4-krotnym wzrostem sprzedaży autonomicznych robotów mobilnych i planuje dalszą ekspansję w roku 2023.

© VersaBox

Mimo trapiących całą branżę przemysłową problemów z dostępem do komponentów, spółka VersaBox pozytywnie zakończyła rok 2022 i planuje dalszy intensywny rozwój pod przewodnictwem Rafała Chojeckiego, jednego z założycieli firmy, dotychczas odpowiadającego za operacje i technologię. Nowy prezes zastąpi pełniącego rolę CEO od 2019 roku Jacka Królika

Jesteśmy wdzięczni Jackowi za zaangażowanie na każdym etapie rozwoju i w każdej dziedzinie, za które odpowiadał. Jego wiedza i doświadczenie pozwoliły na przeorganizowanie kluczowych procesów: rozwoju produktu, sprzedaży, marketingu, produkcji i obsługi klientów. Efekty tej pracy to zarówno zwiększenie popytu na nasze usługi, jak i rosnące zaufanie partnerów biznesowych i klientów. Nie zamierzamy zwalniać tempa. Wprost przeciwnie, zintensyfikujemy działania zmierzające do umocnienia naszej pozycji — powiedział Rafał Chojecki.

Po trzech latach pracy jako CEO VersaBox przekazuję ster firmy na powrót założycielom pod kierunkiem nowego CEO Rafała Chojeckiego. Obecna, mocna pozycja VersaBox to efekt pracy całego zespołu, którym miałem zaszczyt i przyjemność kierować wspólnie z założycielami. Wierzę, że VersaBox znajdzie się w czołówce dostawców autonomicznych systemów intralogistycznych w Europie nie tylko pod kątem jakości produktu, ale również udziałów rynkowych — podkreślił Jacek Królik.

W 2022 roku VersaBox rozbudowało platformę AUTONOMY@WORK sterującą procesami transportowymi i poszerzyło flotę pojazdów autonomicznych do trzech platform robotycznych z bogatą paletą narzędzi. Swój autorski system spółka dostarczyła kolejnym klientom, takim jak Victaulic, Daimler i Bridgestone. Podjęła też współpracę z wieloma partnerami handlowymi w Polsce i za granicą, w efekcie wdrożenia przez firmę nowych rozwiązań organizacyjnych i procesów w latach 2019-2022 pod kierunkiem CEO Jacka Królika.

Obecnie VersaBox zamierza zdynamizować sprzedaż zagraniczną, rozszerzać sieć partnerską i zwiększać produkcję oraz liczbę kluczowych projektów w obszarze produktu, w celu wzmacniania jego przewagi konkurencyjnej. Zrealizuje też działania związane z rozwojem kapitałowym w celu zapewnienia zdolności produkcyjnych w odpowiedzi na wzrost popytu. Planowane etapy programu wzrostu będą realizowane przez 70-osobowy zespół zarządzany od lutego br. przez Rafała Chojeckiego. 

Zapraszamy na jednodniowe targi elektroniki we Wrocławiu! Zapisz się