VersaBox rozpoczyna kolejny etap rozwoju
Warszawska spółka VersaBox zakończyła rok 2022 ponad 4-krotnym wzrostem sprzedaży autonomicznych robotów mobilnych i planuje dalszą ekspansję w roku 2023.
© VersaBox
Mimo trapiących całą branżę przemysłową problemów z dostępem do komponentów, spółka VersaBox pozytywnie zakończyła rok 2022 i planuje dalszy intensywny rozwój pod przewodnictwem Rafała Chojeckiego, jednego z założycieli firmy, dotychczas odpowiadającego za operacje i technologię. Nowy prezes zastąpi pełniącego rolę CEO od 2019 roku Jacka Królika.
— Jesteśmy wdzięczni Jackowi za zaangażowanie na każdym etapie rozwoju i w każdej dziedzinie, za które odpowiadał. Jego wiedza i doświadczenie pozwoliły na przeorganizowanie kluczowych procesów: rozwoju produktu, sprzedaży, marketingu, produkcji i obsługi klientów. Efekty tej pracy to zarówno zwiększenie popytu na nasze usługi, jak i rosnące zaufanie partnerów biznesowych i klientów. Nie zamierzamy zwalniać tempa. Wprost przeciwnie, zintensyfikujemy działania zmierzające do umocnienia naszej pozycji — powiedział Rafał Chojecki.
— Po trzech latach pracy jako CEO VersaBox przekazuję ster firmy na powrót założycielom pod kierunkiem nowego CEO Rafała Chojeckiego. Obecna, mocna pozycja VersaBox to efekt pracy całego zespołu, którym miałem zaszczyt i przyjemność kierować wspólnie z założycielami. Wierzę, że VersaBox znajdzie się w czołówce dostawców autonomicznych systemów intralogistycznych w Europie nie tylko pod kątem jakości produktu, ale również udziałów rynkowych — podkreślił Jacek Królik.
W 2022 roku VersaBox rozbudowało platformę AUTONOMY@WORK sterującą procesami transportowymi i poszerzyło flotę pojazdów autonomicznych do trzech platform robotycznych z bogatą paletą narzędzi. Swój autorski system spółka dostarczyła kolejnym klientom, takim jak Victaulic, Daimler i Bridgestone. Podjęła też współpracę z wieloma partnerami handlowymi w Polsce i za granicą, w efekcie wdrożenia przez firmę nowych rozwiązań organizacyjnych i procesów w latach 2019-2022 pod kierunkiem CEO Jacka Królika.
Obecnie VersaBox zamierza zdynamizować sprzedaż zagraniczną, rozszerzać sieć partnerską i zwiększać produkcję oraz liczbę kluczowych projektów w obszarze produktu, w celu wzmacniania jego przewagi konkurencyjnej. Zrealizuje też działania związane z rozwojem kapitałowym w celu zapewnienia zdolności produkcyjnych w odpowiedzi na wzrost popytu. Planowane etapy programu wzrostu będą realizowane przez 70-osobowy zespół zarządzany od lutego br. przez Rafała Chojeckiego.
Zapraszamy na jednodniowe targi elektroniki we Wrocławiu! Zapisz się