Polska

Podwyżki w koreańskiej firmie SK hi-tech

Wynagrodzenie pracowników SK hi-tech Battery Materials Poland w Dąbrowie Górniczej wzrośnie więcej niż zakładano na początku negocjacji płacowych.

SK hi-tech Battery Materials Poland w Dąbrowie Górniczej. Fot. paih.gov.pl

Jak podaje na swojej stronie NSZZ "Solidarność", wynegocjowane podwyżki są znacznie wyższe od tych, które w zeszłym roku przyznała pracownikom koreańska firma, kiedy związek jeszcze w niej nie działał. Od kwietnia 2023 roku wynagrodzenie zasadnicze pracowników SK hi-tech Battery Materials Poland w Dąbrowie Górniczej wzrosło dużo więcej niż zakładano na początku negocjacji płacowych. Zarząd proponował zwiększenie procentowe, co przekładało się na kwoty wynoszące od 350 do 500 PLN brutto. Według Joanny Paryż, przewodniczącej „Solidarności” w firmie, związek nie chciał się na to zgodzić i rozpoczął negocjacje o wyższe stawki. W efekcie 450 pracowników w maju br. otrzyma pensję wyższą o kwoty od 700 do 1000 PLN brutto, ale zdecydowana większość zatrudnionych będzie miała pensje powiększone o 800 PLN brutto. Związkowcy planują już kolejne rozmowy, które będą dotyczyły zasad premiowania.

Zakład w Dąbrowie Górniczej został uruchomiony w 2021 roku i jest częścią SK ie Technology, pierwszego w Korei Południowej i jednego z trzech światowych producentów separatorów stanowiących kluczowy element akumulatorów litowo-jonowych. SK ie Technology, to jedna z przeszło 100 firm należących do koreańskiego giganta SK Group. Zakład w Dąbrowie Górniczej jest pierwszym tego typu w Europie, zdolnym do produkcji około 340 milionów metrów kwadratowych separatora rocznie. Druga hala już w drugiej połowie 2023 r. rozpocznie produkcję pilotażową i pod koniec roku uruchomi działalność komercyjną. Przy trzecim i czwartym budynku trwają obecnie prace związane z zagospodarowaniem terenu i tworzeniem konstrukcji stalowych, a ich ukończenie planowane jest na 2024 rok. Kiedy zakład nr 4 rozpocznie działalność, firma będzie w stanie wyprodukować do 1,54 mld metrów kwadratowych separatorów rocznie, co jest to odpowiednikiem zdolności produkcyjnej dla około 2,05 mln pojazdów elektrycznych. 

Bateria litowo-jonowa składa się z anody i katody, elektrolitu i separatora, który gwarantuje stały i stabilny ruch jonów litu. Im cieńszy separator oddzielający anodę i katodę, tym więcej materiałów anodowych i katodowych może być w nim przechowywanych, co decyduje o wydajności baterii.

Źródło: pulshr.pl